Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień
- W przedszkolu
-Poznanie rozkładu sali i pomieszczeń przedszkolnych;
-Stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
- Poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu;
-Kształcenie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
-Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych „proszę”, „dziękuję”;
-Tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
- Nasze przedszkole
- Poznanie wartości „przyjaźni”;
-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół;
-Wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie;
-Zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami;
-Poznanie roli pracowników przedszkola;
-Rozwijanie kompetencji matematycznych: doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia;
-Wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu;
-Dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie;
- Jestem bezpieczny
-Poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości;
-Poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak);
-Poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych;
-Rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw;
-Wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów;
- Pomocna dłoń
-Poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest odwaga;
-Nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach;
-Poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych działań;
-Utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112;
-Poznanie wyglądu cyfr 1 i 2;
-Poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami;
-Utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym;
-Utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka;
Propozycje zajęć indywidualnych:
- kolorowanie obrazków ograniczonych konturem
- kolorowanie obrazków wg kodu
- kalkowanie obrazków
- rysowanie i malowanie na dużych płaszczyznach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi (kredki ołówkowe, pędzle, stempelki na palce)
- obrysowywanie szablonów
- rysowanie po konturach
- spontaniczne zabawy konstrukcyjne z poleceniem połóż z lewej strony, z prawej strony, przed sobą, obok itp.
- naturalne sytuacje określające położenie przedmiotów w sali i terenie
- rysowanie w powietrzu
- rysowanie równoległych linii obiema rękami
- ćwiczenia grafomotoryczne: zabawy palcami: uderzanie czubkami palców o blat stołu w różnym tempie, uderzanie palcem wskazującym jednej ręki w przestrzenie między palcami drugiej ręki, przeplatanie swoich palców;
- rozmowy na temat rodziny, różnych sytuacji dnia codziennego, przeczytanych wspólnie książeczek, historyjek obrazkowych
- wprowadzenie zabaw w czasie których nazywane są uczucia i stany emocjonalne
- czytanie dziecku bajek i opowiadań w których dobro zawsze wygrywa, gdzie akcentowane są poprawne zachowania