Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 2021-2025

Z ogromną radością informujemy, że nasze przedszkole otrzymało dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na promowanie postaw czytelniczych oraz wzbogacenie bibliotek w placówkach oświatowych w Polsce.

Wszyscy wiemy, że kluczem do wiedzy jest czytanie.
Wiemy też, że wielu dorosłych nie czyta wcale. Dlaczego? Ponieważ nawyk i potrzeba lektury muszą powstać w dzieciństwie. Wzmocnienie czytelnictwa wśród najmłodszych jest więc inwestycją w ich kompetencje społeczne i przyszły zawodowy sukces. Chcielibyśmy również zaszczepić wśród dzieci świadomość, jaką przyjemnością jest zanurzenie się w lekturze ciekawej książki.
W ramach Priorytetu 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, za który odpowiada Ministerstwo Edukacji i Nauki, nasza placówka otrzyma dofinansowanie na zakup nowości wydawniczych oraz wyposażenie biblioteczek. Ponadto, w ramach programu, w nadchodzącym roku szkolnym czeka na nas wiele atrakcji i przedsięwzięć, dzięki którym nasze przedszkolaki będą mogły rozwijać swoje zainteresowania czytelnicze.

Zachęcamy do śledzenia informacji na temat realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku!

Czytanie książek pomaga wspierać wszechstronny rozwój przedszkolaka

7.02 obchodzimy Światowy Dzień Głośnego Czytania. Najnowsze badania naukowe nie pozostawiają złudzeń – czytanie na głos rozwija nawet kilkumiesięczne niemowlęta! Regularne sięganie po książki nie tylko stwarza magiczną atmosferę bliskości, ale też przynosi szereg korzyści dla młodszych i starszych przedszkolaków. Oto niektóre z nich:

  • Wspomaga naukę mówienia: Słuchając bogatego języka książek, dziecko wykorzystuje bogatsze słownictwo i tworzy bardziej złożone zdania.
  • Poprawa koncentracji: Książka uczy skupienia uwagi na słowie i śledzenia narracji, co stanowi fundament późniejszej nauki.
  • Rozwijanie wyobraźni: Opowieści otwierają przed dziećmi świat fantastyki, stymulując ich kreatywność i zdolność do tworzenia obrazów w umyśle.
  • Rozwija empatię: Czytając książki dziecku może ono przeżywać różne emocje i doświadczenia, co pomaga mu w współodczuwaniu z innymi.
  • Budowanie więzi: Głośne czytanie to czas tylko dla dziecka, pełen czułości i bliskości, zaspokajający jego fundamentalne potrzeby emocjonalne.