ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE W STYCZNIU
Płynie czas
- poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem;
- utrwalenie nazw pór roku;
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7 w sytuacjach życiowych; operowanie pojęciami – nazwami miesięcy; kształtowanie poczucia upływającego czasu;
- utrwalenia nazw dni tygodnia;
- wyrażanie radości z doświadczania i eksperymentowania; utrwalenie wiadomości i umiejętności dotyczących upływu czasu i sposobu jego pomiaru; utrwalanie wiadomości dotyczących następstw lat, pór roku, miesięcy, dni tygodnia, pór dnia
Podróże małe i duże – Europa. Włochy
- poznanie charakterystycznych cech wybranych państw członkowskich Unii Europejskiej: Włoch
- zapoznanie z flagą i godłem Włoch
- budowanie i rozwijanie zainteresowania innymi krajami europejskimi
- kształtowanie poczucia przynależności do Europy
Młodsi i starsi
- kształtowanie poczucia szacunku w stosunku do osób starszych; rozwijanie słownika czynnego; operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec; kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny oraz zachęcanie do pomocy osobom starszym
- wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją; kształtowanie poczucia odpowiedzialności w stosunku do osób starszych; wyrażanie radości z możliwości robienia niespodzianek dla najbliższych;
Sport to zdrowie
- kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka; operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych; kształtowanie właściwej postawy ciała ; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji
- operowanie pojęciami związanymi z dyscyplinami sportów zimowych;
- kształtowanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych;
- ćwiczenia grafomotoryczne – rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji; kształtowanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa
Dbam o zdrowie
- poznawanie symboli igrzysk olimpijskich; rozwijanie sprawności fizycznej w trakcie zabaw i ćwiczeń; kształtowanie pożądanych cech charakteru do uprawiania sportu
- poznanie zasad zdrowego odżywiania; rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi;
- poznawanie symboli na metkach ubrań; doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania; poszerzanie wiedzy o rodzajach sportowego obuwia i amortyzowaniu uderzeń poprzez stosowanie różnych materiałów
- rozpoznawanie znanych dzieciom piosenek i melodii; kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i poznawanie zasad zdrowego stylu życia
- rozumienie racjonalnego sposobu odżywiania się i zdrowego stylu życia; rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych