Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze w listopadzie
Mój dom – Polska:
- poznanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy ,,O Lechu i orle białym”;
- kształtowanie szacunku do własnego państwa;
- kształtowanie postaw patriotycznych;
- rozwijanie zainteresowań historią kraju;
- utrwalenie znajomości polskich symboli narodowych (godło, hymn, flaga);
- kształtowanie świadomości potrzeby przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu;
- zapoznanie z historią Narodowego Święta Niepodległości;
- rozwijanie pamięci słuchowej podczas zapamiętywania słów wiersza ,,11 listopada”;
- poznanie nazw kolejnych stolic Polski;
- kształtowanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 1 w trzech aspektach
- rozwijanie zainteresowania uważnego słuchania muzyki instrumentalnej;
- przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach;
- rozwijanie umiejętności cięcia nożyczkami po linii falistej.;
- obchody Święta Niepodległości w przedszkolu.
Jesienna muzyka:
- rozwijanie słownika czynnego o określenia cech jesiennej pogody;
- kształtowanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby i cyfry 2 w trzech aspektach;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą rytmu i ruchu;
- rozwijanie czynnego słownika o pojęcia: dyrygent, orkiestra, nuty;
- wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody;
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstu literackiego;
- wzbogacenie słownika o pojęcie filharmonia;
- nazywanie i wyrażanie uczuć i emocji;
- kształtowanie umiejętności improwizacji ruchowej i plastycznej;
- rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter t, T;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
- rozwijanie ciekawości poznawczej;
- kształtowanie umiejętności recytatorskich;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter t, T;
- rozwijanie szybkości i zwinności;
- kształtowanie właściwej reakcji emocjonalnej w sytuacji rywalizacji sportowej.
Mali artyści:
- rozwijanie słownika czynnego o pojęcia: muzeum, eksponat, sztuka;
- kształtowanie umiejętności językowych – argumentowanie swojego stanowiska;
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach publicznych;
- rozwijanie czynnego słownika – rozumienie wieloznaczności słowa malarz;
- kształtowanie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej;
- wdrażanie do odkładania zabawek i narzędzi na miejsce;
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter d, D;
- rozwijanie słownika o pojęcie rzeźbiarz;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo- -wzrokowej;
- wdrażanie do szybkiego ustawiania się na zbiórkę;
- budzenie ciekawości poznawczej dziecka – obserwacja, wnioskowanie;
- rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter d, D;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas zabaw;
- rozwijanie słownika czynnego – posługiwanie się pojęciem graffiti;
- rozwijanie inwencji twórczej;
- kształtowanie szybkości i siły mięśni;
- usprawnianie pamięci słuchowo-wzrokowej – wskazywanie i nazywanie poznanych liter;
- uświadamianie konieczności przestrzegania norm społecznych.
Ciepło i miło:
- :kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter i, I;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw graficznych;
- rozwijanie umiejętności rytmicznych;
- rozwijanie czynnego słownika dziecka – określanie cech materiałów;
- kształtowanie wrażliwości sensorycznej;
- rozwijanie myślenia logicznego podczas układania historyjki obrazkowej;
- kształtowanie samodzielności – sprawne nakładanie ubrań wierzchnich;
- kształtowanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczby 3 w trzech aspektach;
- rozwijanie kreatywności podczas projektowania ubrań;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego wkładania i wiązania lub zapinania butów;
- rozwijanie sprawności językowej podczas wypowiedzi na zadany temat;
- kształtowanie świadomości ekologicznej – znaczenie wiatru, wody i słońca w przyrodzie;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego wkładania i wiązania lub zapinania butów;
- kształtowanie umiejętności matematycznych – przeliczanie, dopełnianie do wskazanej liczby;
- rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy;
- rozwijanie sprawności manualnej
Nasze prawa – obchody Dnia Praw Dziecka
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie koncentracji, uwagi i pamięci
- budzenie poczucia zaufania do drugiej osoby, pokonywanie lęków;
- poznawanie praw dziecka oraz sposobów uzyskania pomocy;
- budowanie szacunku do siebie i innych osób
- szanowanie praw drugiego człowieka.