ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE W KWIETNIU
Z kulturą za pan brat
• kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; rozwijanie słownika czynnego; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych. Kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych; rozwijanie pamięci słuchowej; poznanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa; czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam
• nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych; wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły; rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie percepcji wzrokowej
• kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8, odkodowywania; rozwijanie percepcji wzrokowej; rozwijanie małej motoryki; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
• rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych
• poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa; rozwijanie sprawności motoryki małej; rozwijanie poczucia rytmu; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastyczno-technicznych
Książka - mój przyjaciel
• kształtowanie szacunku do książek, rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznanie różnych rodzajów książek, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych, kształtowanie właściwej postawy ciała, poznawanie świata różnymi zmysłami, rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia
• rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastycznych, rozwijanie małej motoryki
• poznawanie roli książki w życiu codziennym, przewidywanie następstw wydarzeń, poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik,
• wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, rozwijanie sprawności motoryki małej, kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych
• nauka pracy zgodnie z instrukcją, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; utrwalenie wiedzy dotyczącej roli, rodzajów i znaczenia książek
Podróże małe i duże- Europa. Hiszpania
• poznanie charakterystycznych cech wybranych państw członkowskich Unii Europejskiej: Hiszpania
• zapoznanie z flagą i godłem Hiszpani
• Poszerzanie wiedzy na temat egzotycznych owoców
• Podejmowanie próby tańca flamenco
• budowanie i rozwijanie zainteresowania innymi krajami europejskimi
• kształtowanie poczucia przynależności do Europy
Dbamy o Ziemię, naszą planetę:
• poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach
• rozwijanie postawy proekologicznej, dbanie o środowisko poprzez segregowanie odpadów, zapoznanie ze znaczeniem pojęcia recykling i surowce wtórne
• rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastycznych, rozwijanie małej motoryki
• wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, rozwijanie sprawności motoryki małej, kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych
• rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego
Na wsi
• poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
• poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka