Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - październik
1. IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT: poznanie wartości „pracowitości”; rozwijanie funkcji komunikatywnej języka i logicznego myślenia; zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni; poszerzanie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci, uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody; poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew, dębu, klonu, kasztanowca; rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-3; rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej; kształtowanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci, doskonalenie sprawności fizycznej; poznanie nazwy i wyglądu niektórych grzybów;
2. KOSZYK PANI JESIENI: poszerzanie wiadomości na temat pracowitości; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków; rozwijanie u dzieci pozytywnych cech charakteru (uprzejmość); : poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie; poszerzanie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci, rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim; poznanie nazwy wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa); poznanie sposobu przygotowania niektórych przetworów owocowych; rozwijanie zdolności manualnych; poszerzanie doświadczeń kulinarnych; zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców; świętowanie 45-lecia przedszkola oraz Dnia Edukacji Narodowej
3. SKARBY JESIENI: poznanie nowej wartości „uprzejmości”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat; : poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią; wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rozwijanie mowy komunikatywnej; poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy; poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony); rozwijanie ekspresji muzycznej; wzbogacenie doświadczeń sensorycznych; poznanie budowy grzechotki i sposobu jej wykonania; rozwijanie sprawności manualnej i precyzyjnych ruchów rąk;
4. PROJEKT DOOKOŁA POLSKI - MAZOWSZE: poszerzenie wiadomości na temat uprzejmości, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków; rozwijanie u dzieci pozytywnych cech charakteru; zapoznanie dzieci z mapą Polski i jej podziałem na województwa; zapoznanie z woj. mazowieckim; określenie jego granic i stolicy; „Zwiedzanie Warszawy” – rozpoznawanie symboli i charakterystycznych miejsc stolicy; – rozpoznajemy zioła, przyprawy – zabawy sensoryczne, rozwijające zmysły; „Dawniej i dziś” – gra terenowa na placu przedszkolnym; odszukiwanie współczesnych i historycznych przedmiotów użytku domowego; współdziałanie w grupie; „Fryderyk z Żelazowej Woli” – zapoznanie z domem Fryderyka Chopina, przybliżenie jego sylwetki-pianisty; „Na fortepianie” – zabawa ćwicząca koncentrację;
PROPOZYCJE ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH :
Ćwiczenia oddechowe.
Ćwiczenia logopedyczne.
Rozmowy indywidualne na dowolny temat.
Czytanie książek, czasopism.
Kolorowanie.
Rysowanie farbami, kredkami.
Wcinanie nożyczkami, wydzieranie z papieru.
Układanie puzzli, gry dydaktyczne.
Układanie obrazka z fragmentów.
Konstruowanie z klocków na temat dowolny