ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
DLA GRUPY VII „BIEDRONKI”
W PRZEDSZKOLU:
- wprowadzenie pojęcia dobre maniery rozumianego jako znajomość zwyczajów i norm towarzyskich obowiązujących w danej grupie, wskazanie przejawów dobrych manier; doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych i właściwego zachowania się w różnych sytuacjach; nabieranie przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie, integracja grupy przedszkolnej
- ustalenie podstawowych zasad zachowania w grupie; rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie, słuchowe różnicowanie samogłosek o, a, u, i; rozumienie konieczności przestrzegania ustalonych zasad
- różnicowanie pojęć prawa, lewa; kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie; nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
- podawanie nazw części ciała; rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie; nabieranie przeświadczenia o konieczności właściwego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie
-globalne odczytywanie swojego imienia, podawanie nazw kącików w sali; rozwijanie inwencji twórczej dzieci; nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu.
NASZE PRZEDSZKOLE:
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy; kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
- poszerzanie zasobu słownika dzieci w zabawie słowotwórczej; kształtowanie percepcji słuchowej – odszukiwanie słowa w słowie; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez pracowników przedszkola lub szkoły; poznanie zasady oznaczania strony prawej i lewej u innej osoby; rozwijanie świadomości w schemacie ciała w odniesieniu do innej osoby i umiejętności poruszania się w przestrzeni; uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola lub szkoły i szacunku do wykonywanej przez nie pracy
- rozwijanie sprawności motorycznej, przekładanie rytmu na ruch, rozwijanie wrażliwości słuchowej; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach.
- pamięciowe opanowanie wiersza „Felek”; praca według instrukcji, rozwijanie sprawności manualnej; uświadamianie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
JESTEM BEZPIECZNY:
- wprowadzenie pojęcia odwaga rozumianego jako podejmowanie trudnych decyzji służących dobru oraz przeciwstawianie się złu; rozwijanie umiejętności porozumiewania się za pomocą werbalnych i niewerbalnych środków wypowiedzi; uświadamianie roli odwagi w codziennych sytuacjach w domu, przedszkolu lub szkole
- poznanie liter o, O, kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów (budowanie modelu wyrazu); podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy
- wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych, utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię; rozwijanie umiejętności przekształcania rytmu ruchowego w graficzny; uświadamianie konieczności bezpiecznego zachowania się w ruchu pieszym
- utrwalanie nazw figur geometrycznych; rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie, kształtowanie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmowy;
- utrwalanie w zabawie zasad ruchu drogowego; utrwalenie litery o, O; budowanie właściwych relacji między dziećmi podczas współpracy w zabawie, podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości
POMOCNA DŁOŃ:
- rozwijanie słownika czynnego dzieci – poszerzanie znaczenia pojęcia odwaga; kształtowanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy
- poznanie liter a, A; kształcenie umiejętności dokonywania analizy oraz syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów (budowanie modelu wyrazu); podejmowanie prób kulturalnego mówienia o swoich potrzebach
- utrwalanie nazw figur geometrycznych; kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji; stwarzanie sytuacji do rozwijania odwagi
– wspieranie i rozwijanie asertywności dzieci.
- wprowadzenie tańca „Polka doudlebska” – poznanie figur; kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas tańca; stwarzanie sytuacji do przezwyciężania nieśmiałości i lęku
-wykorzystanie materiałów odpadowych do konstruowania zabawek; kształcenie sprawności manualnej i kreatywności dzieci; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości w sytuacji zabawy
– rozwijanie asertywności.