Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

na miesiąc styczeń 2023 gr. III Motylki

 

  1. Płynie czas

-Poznanie pojęcia „szacunek” na podstawie wiersza; rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych

-nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności

-Poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc); wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego

-Poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności

  1. Ptaki zimą

- Poznanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość

-Poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę

-Poszerzanie wiedzy dzieci na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych

-Rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat

  1. Młodsi i starsi

-Poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów; uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych

-Poznanie bliskich członków rodzin dzieci (babć i dziadków)

-Poznanie pojęcia „para”

  1. Sport to zdrowie

-Poszerzanie wiadomości dzieci na temat zdrowia jako wartości

-Wdrażanie do dbania o własne zdrowie

-Poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego na śniegu; propagowanie zdrowego stylu życia

-Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni; doskonalenie umiejętności przeliczania

  1. Propozycje zajęć indywidualnych:

- kolorowanie obrazków ograniczonych konturem
- kolorowanie obrazków wg kodu
- kalkowanie obrazków
- rysowanie i malowanie na dużych płaszczyznach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi (kredki ołówkowe, pędzle, stempelki na palce)
- obrysowywanie szablonów; rysowanie po konturach

- spontaniczne zabawy konstrukcyjne z poleceniem połóż z lewej strony, z prawej strony, przed sobą, obok itp.
- naturalne sytuacje określające położenie przedmiotów w sali i terenie

- rysowanie w powietrzu; rysowanie równoległych linii obiema rękami
- ćwiczenia grafomotoryczne: zabawy palcami: uderzanie czubkami palców o blat stołu w różnym tempie, uderzanie palcem wskazującym jednej ręki w przestrzenie między palcami drugiej ręki, przeplatanie swoich palców;

- rozmowy na temat rodziny, różnych sytuacji dnia codziennego, przeczytanych wspólnie książeczek, historyjek obrazkowych
- wprowadzenie zabaw w czasie których nazywane są uczucia i stany emocjonalne
- czytanie dziecku bajek i opowiadań w których dobro zawsze wygrywa, gdzie akcentowane są poprawne zachowania