Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc luty 2023 gr. III Motylki
1. Karnawałowe zabawy
-Czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
-Utrwalanie nazw kolorów;
-rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci;
-Poszerzanie słownika o wyrażenia: karnawał, girlandy, serpentyny, nazywanie strojów balowych;
-rozwijanie kreatywności i sprawności manualnej;
-wdrażanie do radzenia sobie z porażką podczas zabawy;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem.
2. Siły przyrody
- poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”, uświadamianie dzieciom sytuacji, w których trzeba być odpowiedzialnym;
-rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru;
- poznanie obiegu wody w przyrodzie;
-uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- poszerzanie doświadczeń plastycznych.
3. Mój przyjaciel Necio
- zapoznanie dzieci z internetem;
- omówienie do czego można wykorzystywać urządzenia ekranowe;
-uwrażliwienie dzieci na korzyści i zagrożenia związane z korzystaniem z sieci;
- uwrażliwienie dzieci na konieczność zgłaszania wszelkich niepokojących sytuacji dorosłym, zaufanym osobom
-uświadomienie, czym są zła i dobra tajemnica i czym się od siebie różnią;
- zapoznanie dzieci z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą nadużywanie urządzeń ekranowych i internetu;
- kształtowanie umiejętności manualnych.
4. Wielka wyprawa
-poznanie nowej wartości „oszczędność”;
-zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści;
-poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych;
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
-zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności
-doskonalenie umiejętności matematycznych;
-budowanie pewności siebie płynących z tego działania;
-kształtowanie poczucia rytmu,;
-rozwijanie sprawności fizycznej;
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
-rozwijanie kreatywności i motoryki małej;
-motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności.
Propozycje zajęć indywidualnych:
- kolorowanie obrazków ograniczonych konturem
- rysowanie i malowanie na dużych płaszczyznach z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi (kredki ołówkowe, pędzle, stempelki na palce)
- obrysowywanie szablonów
- rysowanie po konturach.