Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

CO ROBIMY W STYCZNIU 2023

1. JESTEM SAMODZIELNY: „Nasze kapcie” – zabawa dydaktyczna, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Wzbogacanie słownictwa, porównywanie wielkości, posługiwanie się określeniami: mniejsze, większe; utrwalanie nazw ubrań i kolejności i wkładania; „Piosenka na chłodne dni” – zajęcia muzyczno-ruchowe. Kształcenie słuchu i poczucia rytmu, wyobraźni twórczej i odtwórczej, kształtowanie zgodnego działania w parze i w grupie; „Mniam, mniam, mniam – zjadam sam!” – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej, usprawnianie ruchowych narządów artykulacyjnych, pionizacja języka. Zabawy matematyczne – klasyfikacja, przeliczanie w zakresie 4, tworzenie zbiorów równolicznych: tyle samo nakryć ile osób przy stole; używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
2. PŁYNIE CZAS: poznanie na podstawie wiersza czym jest szacunek; rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności; poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień-noc; poszerzanie wiadomości na temat zjawisk występujących rytmicznie w przyrodzie (dzień i noc); budowanie wiadomości na temat nocy; dostrzeganie rytmu dzień – noc; wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia; poznanie poszczególnych etapów życia człowieka; rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; poznanie cech pór roku i zjawiska rytmiczności; przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi;
3. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA: słuchanie utworu A. Galicy „U babci” połączone z wykonaniem ćwiczenia; budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny; „Dla babci i dziadka” – zabawa dydaktyczna; wzbogacanie słownictwa o nazwy rzeczy i ubrań; odróżnianie rzeczy damskich od męskich; rozwijanie analizy sylabowej; „Dla babci i dziadka” – zabawy matematyczne; rozpoznawanie i nazywanie kształtów geometrycznych; odwzorowywanie kształtów z mozaiki geometrycznej; „Prezenty dla babci” – słuchanie wiersza D. Gellner połączone z zabawą dydaktyczną; liczenie w dostępnym zakresie i używanie nazw liczebników porządkowych, przygotowanie upominków dla dziadków; „Moja babcia” – słuchanie wiersza B. Formy połączone z zagadkami ruchowymi, budowanie wypowiedzi na określony temat; występ na scenie dla babci i dziadka – prezentowanie wierszyków i piosenek przed gośćmi
4. PROJEKT DOOKOŁA POLSKI – ŚWIĘTOKRZYSKIE I ŁÓDZKIE: „Wizyta w Kielcach” – zapoznanie z Instytutem Dizajnu, oglądanie fotografii dębu Bartka; rozpoznawanie różnych drzew; „Przygody Koziołka Matołka” – zapoznanie z fragmentem bajki o znanym koziołku; zapoznanie z komiksem, oglądanie różnych komiksów; „Jaskinia Raj” – doświadczenie z dziećmi, powstawanie stalagmitów i stalaktytów; „Jesteśmy projektantami” – przyklejanie na grafikach różnych wzorów, próby zaprojektowania ubioru; „Wycinanka łowicka” – zapoznanie dzieci ze sztuką ludową, próba odwzorowania, stworzenia swojego łowickiego dzieła