Zajęcia sportowe

24.06.2020r.

Witam dziś przedstawiam następujące zadania:

  1. Zabawa z muzyką dla przedszkolaków  https://www.youtube.com/results?search_query=zabawy+dla+przedszkolak%C3%B3w+3-4+latk%C3%B3w
  2. Zabawa taneczna dla przedszkolaków   https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA
  3. Kształtowanie prawidłowej pozycji ciała https://ewf.h1.pl/student/?token=PjXDYbiJhiadzQjOdwvaortaTOTFFvpdW4ZptrPKAjNSUfhATZ

09.06.2020r.

Witam wszystkie dzieci, dzisiaj nacisk kładziemy na naszą koordynację ruchową.

Na początek bardzo fajne i intensywne ćwiczenia z butelkami. Zaproście do ćwiczeń rodziców, starsze rodzeństwo lub dziadków. https://liblink.pl/BIPO2zSygr

Następnie przygotujcie 8 koszulek, z których ustawimy szczebelki drabinki, pamiętacie ćwiczenia w przedszkolu na drabince, to właśnie podobną drabinkę sobie zrobimy. Układamy koszulki tak jak na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=qHobgNEjrrQ&t=31s

a na koniec proponuję ćwiczenia uspakajające:  https://liblink.pl/dtIfIjAQl3

Pozdrawiam wujek Marcin

 

18.05.2020 r.

Witam Dzieciaki, dzisiaj proponuję zabawę “Na ziemi zostaje” zabawa w linku 

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&list=PLIWChSdrX0fZ6sTf4GQWGBbRthcAF1Htm&index=2&t=0s. oraz zabawę Alfabet, ale w tym ćwiczeniu muszą pomóc wam dorośli.. Wymyślacie sobie różne wyrazy, dzielicie na literki, każda literka to jedno ćwiczenie.

Alfabet_

Pozdrawiam Wujek  Marcin

 

Dzień dobry Dzieciaki, na ten tydzień chciałbym zaproponować wam ćwiczenia koordynacyjne oraz ćwiczenia przy muzyce.

Na początek chciałbym zaproponować ćwiczenie koordynacyjne na drabince koordynacyjnej którą zrobicie sami. Poproście rodziców o 6 koszulek i złóżcie je tak jak pokazuje Pan na filmiku z linku:

https://www.youtube.com/watch?v=nqPxPEXPy70&fbclid=IwAR2x5UXoj5Ls9rNj6Xj3f-T74QZrRZwelIauQ8MuWls5FS13OBaTZ31R__w

Staramy się wykonywać ćwiczenia jak na filmiku.

A teraz zatańczymy taniec „Zygzak”

https://www.youtube.com/watch?v=0Tflwf5DGy8

A teraz czeka was trochę pracy do której musicie zaprosić rodziców, dziadków lub starsze rodzeństwo. Proponuję wam grę „Sportowy Chińczyk” planszę do gry musimy wydrukować z podanego linku

https://lookaside.fbsbx.com/file/Chi%C5%84czyk%20Iwona%20W.pdf?token=AWzi6MkTtNE2X_pkTVcZi4i2KXBuF7hx4ArYC0j3FnHFXFu23E5t8alaGca0D-EGMk8BPmuLaru3pS5KM9PUoUVLOXPbaeZXUnaN091d4iwtasGGI5u9Waqwrb9P3K7yO8WhbDUf2scW8_tMQLSWXnwlpaJUdMFqTJBEealZJ5RoEg

Do gry potrzebna nam będzie kostka do gry oraz pionki musicie pożyczyć z innych gier na pewno macie ich dużo, można też użyć np. guzików. Rzucamy kostką,  przesuwamy o liczbę oczek  które wyrzuciliśmy na dane pole, na każdym polu jest zadanie które trzeba wykonać. Zapraszam do zabawy, rzyczę miłej zabawy.

 Pozdrawiam Was serdecznie Wujek Marcin

Witam was drogie dzieciaczki, witam Motylki, Mrówki, Krasnale, Wiewiórki, Biedronki, Jeżyki oraz Sówki, dzisiaj mam dla was 2 propozycje:

  1. Ćwiczenia przy muzyce ze zwariowaną Ciocią

         Podaję link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=BaVn-HIZkiQ                                                         

Mam nadzieję że dotrwacie do końca.

  1. A teraz poprosimy o pomoc i kontrolę żeby nam się nic nie stało rodziców i dziadków:

ĆWICZENIA Z PRZEDMIOTAMI CODZIENNEGO UŻYTKU

         Jakie przedmioty codziennego użytku możemy wykorzystać do przeprowadzenia treningu w domu i w terenie? Są to m.in. meble, takie jak krzesło czy ławka, butelki z wodą, jak również elementy wyposażenia mieszkania, czyli schody.

ĆWICZENIA PRZY ŁAWCE

Ławkę, jeżeli mamy możemy wykorzystać do wykonania tak zwanych dipów, czyli pompek rzymskich.

Rozwijają one mięśnie ramion i klatki piersiowej.

Ćwiczenie to polega na utrzymywaniu ciężaru ciała na rękach. Jak prawidłowo je wykonać?

Stajemy tyłem do ławki, a następnie kucając, opieramy dłonie o przednią krawędź siedziska.

 Wyprostowane w stawie kolanowym nogi wysuwamy przed siebie.

W trakcie uginania ramion w łokciach kończyny dolne powinny cały czas pozostawać w tym samym miejscu.

Co ważne — ramiona zginamy do momentu, gdy ramię i przedramię utworzą kąt prosty.

ĆWICZENIE PIERWSZE Z KRZESŁEM

Z wykorzystaniem krzesła możemy przeprowadzić trening nóg.

Jego oparcie posłuży nam jako punkt podparcia w trakcie rozciągania tej partii ciała.

Zatem: stajemy przodem do oparcia mebla i kładziemy na nim jedną rękę.

Następnie unosimy przeciwległą jej nogę ku górze tak, aby pięta dotknęła pośladka.

Wolną ręką dociskamy ją do pupy.

W tej pozycji wytrzymujemy kilkanaście sekund, po czym zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie.

ĆWICZENIA Z BUTELKAMI Z WODĄ

Butelki z wodą mogą posłużyć do wykonana wielu ćwiczeń, na przykład takich jak krążenia barków i skręty tułowia.

Pozycja startowa do pierwszego z nich: stajemy w rozkroku — stopy rozstawione na szerokość bioder.

W każdej dłoni trzymamy butelkę, ręce wzdłuż ciała.

Brzuch wciągnięty, a plecy proste.

Przechodzimy do krążenia barków w tył, sukcesywnie zwiększając koła.

Po 10 ruchach zmieniamy kierunek.

Pozycja wyjściowa do skrętów tułowia jest taka sama jak do krążenia barków.

Następnie zginamy ramiona w stawie łokciowym, butelki powinny znaleźć się naprzeciwko klatki piersiowej.

Zaczynamy skręcać tułów — raz w jedną, raz w drugą stronę.

Należy to robić dość dynamicznie. Wykonujemy 15 powtórzeń w lewą i 15 w prawą stronę.

ĆWICZENIE DRUGIE Z KRZESŁEM

Ten mebel (bez podłokietników) możemy wykorzystać do wykonania przysiadów.

 Stajemy tyłem do siedziska, w niewielkiej odległości.

Stopy rozstawione na szerokość bioder, plecy proste, lekko pochylone w przód.

 Ręce na biodrach lub skrzyżowane na klatce piersiowej.

Wykonujemy niezbyt głęboki przysiad tak, jak wtedy gdy chcemy usiąść, ale pośladki zatrzymujemy nad siedziskiem.

W tej pozycji trwamy przez kilka sekund, napinając mięśnie brzucha, po czym wracamy do pozycji wyjściowej.

Pamiętajmy, aby nie odrywać stóp od podłoża.

ĆWICZENIA NA SCHODACH

Po schodach możemy chodzić w spokojnym tempie lub biegać, ja proszę  abyście chodzili spokojnie.

 Jeśli na pierwszą aktywność fizyczną poświęcimy około pół godziny, spalimy 200 kcal.

Natomiast bieganie po schodach to jedna z popularnych dyscyplin wśród zawodowych biegaczy.

Jej efektem jest nie tylko spalenie dużej liczby kalorii, ale również poprawa wydolności.

 Ruch w górę po schodach umożliwia wymodelowanie i ujędrnienie takich partii ciała jak pośladki, nogi (uda i łydki) oraz brzuch.

A teraz poproszę rodziców aby przeczytali dzieciom dlaczego warto uprawiać sport.

Pozdrawiam Wujek Marcin

 

Witam, przesyłam link do filmiku ćwiczeń dla dzieci.

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
 
 
Sportowy alfabet – prosimy o pomoc rodziców lub dziadków.
Jest to gra z użyciem literek. Każda literka to jedno ćwiczenie które jest na kartce, Możemy wymyślać różne wyrazy, Każda literka w wyrazie to jedno ćwiczenie np: kot
K – w staniu dwa małe podskoki, trzeci kolano pod klatkę piersiową.
O – w siadzie rozkrocznym dotykamy głową kolana raz prawej raz lewej nogi.
T – Rowerek w leżeniu na plecach
I tak możecie tworzyć różne wyrazy przedmiotów, imion, nazwisk i czego tylko chcecie.
 
Pozdrawiam Wujek Marcin