Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w kwietniu
Wielkanoc:
- kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości; rozwijanie percepcji wzrokowej, kodowanie i odkodowywanie;
- rozwijanie słownika czynnego, przewidywanie następstw wydarzeń; poznanie tradycji związanych z Wielkanocą; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchu fonemowego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
- opowiadanie treści obrazka; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i więcej; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie małej motoryki
- poznanie tradycji związanych z Wielkanocą; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-ruchowych; rozwijanie percepcji wzrokowej podczas uzupełniania brakujących elementów na obrazku przedstawiającym wielkanocny stół; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych
- poznanie właściwości i budowy jajka; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzycznych; kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości
Z kulturą za pan brat:
- kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; rozwijanie słownika czynnego; nabywanie umiejętności dotyczących używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych. Kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych; rozwijanie pamięci słuchowej; poznanie nowych pojęć: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa; czytanie globalne wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam
- nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych; wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły; rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie percepcji wzrokowej
- kształtowanie wartości dotyczącej szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej; poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8, odkodowywania; rozwijanie percepcji wzrokowej; rozwijanie małej motoryki; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
- rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych
- poznanie pojęć związanych z muzeum: eksponat, wystawa; rozwijanie sprawności motoryki małej; rozwijanie poczucia rytmu; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastyczno-technicznych
Książka - mój przyjaciel:
- kształtowanie szacunku do książek, rozumienie roli książki w życiu codziennym, poznanie różnych rodzajów książek, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych, kształtowanie właściwej postawy ciała, poznawanie świata różnymi zmysłami, rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia
- rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastycznych, rozwijanie małej motoryki
- poznawanie roli książki w życiu codziennym, przewidywanie następstw wydarzeń, poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik,
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, rozwijanie sprawności motoryki małej, kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych
- nauka pracy zgodnie z instrukcją, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych; utrwalenie wiedzy dotyczącej roli, rodzajów i znaczenia książek
Dbamy o Ziemię, naszą planetę:
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach
- rozwijanie postawy proekologicznej, dbanie o środowisko poprzez segregowanie odpadów, zapoznanie ze znaczeniem pojęcia recykling i surowce wtórne
- rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia, rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych oraz plastycznych, rozwijanie małej motoryki
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, rozwijanie sprawności motoryki małej, kształtowanie właściwej postawy ciała; rozwijanie wielu grup mięśniowych
- rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego