Motylki

W krainie muzyki

10 maja, 2021

Drodzy Rodzice! W minionym tygodniu udaliśmy się do krainy muzyki. Śpiewaliśmy piosenkę Jestem muzykantem  i czytaliśmy wiersz Doroty Gellner Mysia orkiestra. Poznawaliśmy różne instrumenty: fortepian, skrzypce, trąbkę, bęben, harfę, trójkąt, oraz ich cechy. Próbowaliśmy naśladować ich dźwięki oraz ruchy wykonywane przez muzyka podczas gry.  Bawiliśmy się w orkiestrę – dzieci starały się uważnie obserwować „dyrygenta” […]

Czytaj Więcej

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC MAJ Rozwijanie umiejętności manualnych. Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni. Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów. Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy. Rozwijanie umiejętności współpracy […]

Czytaj Więcej

Porządki w ogrodzie

29 marca, 2021

Drodzy Rodzice! W minionym tygodniu rozmawialiśmy o wiosennych porządkach w ogrodzie. Obserwując przyrodę, przypomnieliśmy sobie, jakie zmiany zachodzą na wiosnę – przylatują ptaki, rosną wiosenne kwiaty, trawa, małe liście i pączki na gałęziach, świeci słońce, niebo jest błękitne. Mówiliśmy o tym, jak zadbać o ogród i kwiaty po zimie. Przedszkolaki były zachęcane, by również po […]

Czytaj Więcej

Witaj wiosno

22 marca, 2021

Drodzy Rodzice! Miniony tydzień był w przedszkolu czasem witania wiosny. Śpiewaliśmy piosenki: Jestem wiosna i Wiosna wita nas, poznawaliśmy wiersze: Krokusy Danuty Gellnerowej i Topienie Marzanny Józefa Ratajczaka, bawiliśmy się w Dudkowe zgadywanie (wierszyki – zagadki Anny Sójki). Staraliśmy się poznać wiosnę różnymi zmysłami. Przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają ptaki: bocian, kukułka, jaskółka, skowronek, próbowaliśmy naśladować […]

Czytaj Więcej

21 marca jest nie tylko pierwszym dniem wiosny, ale również od 2005 roku Światowym Dniem Zespołu Downa (taka data z racji na powielone chromosomy w 21 parze).  W tym wyjątkowym dniu  zwraca się szczególną uwagę na prawa osób z Zespołem Downa, a zwłaszcza na ich pełne uczestnictwo w życiu społecznym oraz zwiększa się świadomość otoczenia. […]

Czytaj Więcej

W marcu jak w garncu

10 marca, 2021

Drodzy Rodzice! W tym tygodniu w grupie realizujemy temat „W marcu jak w garncu”. W związku z zawieszeniem zajęć zachęcam do realizowania części zaplanowanych zadań w domu wspólnie z dziećmi. 1.Porozmawiajcie z dziećmi o pogodzie. Wyjdźcie na dwór i opiszcie jaka jest pogoda. 2. Wspólnie obejrzyjcie prognozę pogody w telewizji. Zastanówcie się, po co nam […]

Czytaj Więcej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC MARZEC Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne: Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek. Uświadamianie dzieciom potrzeby odpoczynku. Rozbudzanie fantazji i wyobraźni. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się. Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby. Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała. […]

Czytaj Więcej

Zawieszenie zajęć

16 lutego, 2021

Szanowni Państwo, Informujemy, że z powodu wykrycia zakażenia Sars-Cov-2 u pracowników zostają zawieszone zajęcia w grupie III do dnia 26.02 oraz w grupie V do dnia 19.02.2021 r.  W załączeniu zarządzenie Dyrektora Przedszkola nr 338 “Sosnowa Stacyjka” w sprawie zawieszenia zajęć   oraz opinia PPIS w  m. st. Warszawa. Zarz. dyr. zawieszenie zajęć Opinie_zawieszenie zajęć 16.02

Czytaj Więcej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC LUTY Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne: Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich. Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji. Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej. Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia. Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci. Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki). Rozwijanie spostrzegawczości. […]

Czytaj Więcej

Projekt HERBATA

1 lutego, 2021

W minionym tygodniu z przedszkolakami rozmawialiśmy o herbacie. Projekt rozpoczęliśmy od stworzenia siatki pytań, tego czego chcielibyśmy się dowiedzieć o herbacie. Przez cały tydzień pogłębialiśmy swą wiedzę o wiadomości i doświadczenia, aby móc odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Dowiedzieliśmy się jak wygląda roślina herbata i gdzie jest uprawiana, jakie mamy rodzaje herbaty, jak jest zbierana […]

Czytaj Więcej
Skip to content