Misie

1. Zdrowe przedszkolaki kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza poznanie pracy lekarza oraz narzędzi i przyborów potrzebnych mu do pracy wzbogacanie słownika doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej oraz koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej wdrażanie dzieci do dbania o zdrowe ciało zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała usprawnianie ruchomych narządów mowy, utrwalenie prawidłowego […]

Czytaj Więcej

Rozpoczęliśmy zajęcia z ramach programu rozwijającego zainteresowanie sztuką “Przedszkolaki w świecie sztuki“. Pierwszym tematem były najwcześniejsze dzieła w historii ludzkości. Misie zafascynowane były filmami edukacyjnymi z serii Był sobie człowiek – w ten sposób poznaliśmy warunki życia ludzi z epoki kamienia, ich sposób odżywiania, pozyskiwania pożywienia, ubierania, relacje w grupie, zagrożenia. Dowiedzieliśmy się, że od […]

Czytaj Więcej

Wyjątkowo duże opady śniegu w tym roku sprawiły, że szczególnie zainteresował nas los ptaków, które zimują w Polsce. Przy okazji każdego wyjścia na dwór wysypywaliśmy ziarenka do karmnika, dla sikorek wieszaliśmy plasterki słoniny. Dzieci bardzo lubiły obserwować przez okno, kto odwiedza naszą ptasią stołówkę, utrwalaliśmy nazwy ptaków, omawialiśmy różnice w ich wyglądzie. Praca plastyczna z […]

Czytaj Więcej

Praca plastyczna: Dinozaury

17 kwietnia, 2021

Dinozaury wykonane z papierowych talerzyków. Ćwiczyliśmy umiejętność posługiwania się klejem: Dzieci w szczególności zainteresowała informacja, że takie ogromne zwierzęta wykluwały się z jaj. Postanowiliśmy zatem zabawić się w archeologów, którzy odkryli gniazda dinozaurów – każdy miał szansę stworzyć własne jajo z kamieni. Przy okazji trenowaliśmy umiejętność posługiwania się pędzlem i zwracaliśmy uwagę na gęstość farby:

Czytaj Więcej

21 marca jest nie tylko pierwszym dniem wiosny, ale również od 2005 roku Światowym Dniem Zespołu Downa (taka data z racji na powielone chromosomy w 21 parze).  W tym wyjątkowym dniu  zwraca się szczególną uwagę na prawa osób z Zespołem Downa, a zwłaszcza na ich pełne uczestnictwo w życiu społecznym oraz zwiększa się świadomość otoczenia. […]

Czytaj Więcej

1. Były sobie dinozaury – wzbogacanie słownictwa o wyrazy i wyrażenia związane ze światem dinozaurów – rozwijanie kompetencji matematycznych – układanie dinozaurów z mozaiki geometrycznej, rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur: koło, prostokąt, trójkąt; utrwalenie przeliczania w zakresie 1-4 – stosowanie okresleń duży – mały, większy – mniejszy – ilustrowanie ruchem utworu muzycznego, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej […]

Czytaj Więcej

Kosmos

1 marca, 2021

W minionym tygodniu poruszyliśmy temat, który szczególnie dzieci zainteresował – co się dzieje w kosmosie? Misie poznały wiele nowych słów – kosmos, planeta, satelita, gwiazda, meteor i meteoryt, kometa, astronauta, rakieta… Wiedzą już, że w Układzie Słonecznym mamy 8 planet, poznały ich nazwy, zwróciły uwagę, że planety różnią się od siebie rozmiarem i odległością od […]

Czytaj Więcej

Działo się w grudniu!

13 stycznia, 2021

1. Praca plastyczna “Dzień i noc”, czyli utrwalamy wiadomości o stałym następstwie dni i nocy:   2. Odwiedziny Św. Mikołaja – dostaliśmy wspaniałe prezenty: warsztat samochodowy oraz farmę dla zwierząt 🙂 Nie zapomnieliśmy podziękować Mikołajowi piosenką oraz laurką – portretem Mikołaja (ulubiona aktywność plastyczna dzieci – stemplowanie dłonią): 3. Spotkanie przy choince – okazja do […]

Czytaj Więcej

1. Płynie czas. – poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem; – nazywanie pór roku, poznanie charakterystycznych cech zimy jako pory roku w opozycji do mijającej jesieni; – kształtowanie słuchu fonetycznego, synteza sylabowa nazw dni tygodnia, wyrazów styczeń, zima; – rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5 – operowanie nazwami zimowych miesięcy: grudzień, styczeń, luty; – rozwijanie […]

Czytaj Więcej

1. Domy i domki. – nazywanie domów zwierząt, łączenie zwierząt z określonym domkiem, poszerzanie słownictwa – posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-3 – rozwijanie percepcji słuchowej, kształcenie poczucia rytmu, reagowanie na zmiany tempa muzycznego – zapoznanie z nazwami poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w mieszkaniu – rozwijanie sprawności manualnej; – rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur […]

Czytaj Więcej
Skip to content